Kelly op Grand Tour in Thailand!!

De Prachtige P's: Ko Phuket en Ko Phi Phi

Hallo lieve meereizers!

Heel erg bedankt voor alle leuke verjaardagsreacties, -mailtjes, -smsjes en -telefoontjes! Ik had geen beter locatie uit kunnen kiezen om het te vieren, maar dat lezen jullie allemaal vanzelf.

Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk de tijd gevonden om het laatste deel van de reis te beschrijven. Ook dit is weer een aardig verhaal geworden! Mijn laatste week heb ik bestempeld als vakantieweek, nog even lekker genieten aan de zuid-Thaise kust voordat ik weer terug naar huis ga en mijn avontuur voorbij is..

Vervolg dinsdag 30 maart

De vliegreis ging erg voorspoedig, in een uurtje waren we op Phuket International Airport. Het verschil tussen het volk dat naar het noorden vloog en de mensen die naar Phuket gaan is levensgroot. Naar het noorden gingen allemaal natuurliefhebbers en ook veel Thai, naar het zuiden gingen alleen maar veel mannen, alleen of in groepjes, veel kampers, overdreven zonaanbidders of feestbeesten. En Marjolein en ik dus! De koffer was ook vrij snel op de band en toen wij de bagagehal uitliepen liepen we werkelijk tegen een muur van mensen op. En niet zo maar mensen, allemaal mannen die ons taxi's, tuktuks, hotels, guesthouses en noem maar op aan wilden smeren. Wow! 'Where do you go?' 'Uhm, geen idee!' Aangezien Marjolein en ik voor het feesten en de stranden kwamen, leek Patong Beach ons een goede keuze. Dit is hét uitgaanscentrum van Ko Phuket. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg werden ons nog weer allerlei hotels en services aangeboden. Nee, bedank! Eenmaal in het centrum aangekomen gingen we een kamer zoeken. Aangezien de prijzen in het zuiden van Thailand veel hoger zijn dan in de rest van Thailand duurde het wel even voordat we iets naar ons budget vonden. Er kwam op een gegeven moment een vrouwtje naar ons toe: 'You need a room? 600 baht.' (Tja met zo'n grote koffer bij je is het nogal duidelijk dat je een kamer zoekt.) Dus wij helemaal blij (dit was namelijk de laagste prijs die we tot dan toe hadden gekregen) en gingen akkoord. De kamer schijnt normaal gesproken voor 800 baht verhuurd te worden maar aangezien het vrouwtje ons al 600 baht gegeven had, kon de baas de prijs niet meer veranderen :P

Vervolgens nog ergens wat gedronken en in bed geploft.

Woensdag 31 maart

Eerst uitgeslapen tot een uur of twaalf. We schrokken ons kapot toen we de tijd zagen, maar was wel erg lekker. Even lekker ontbeten en daarna het strand onveilig gemaakt. Zwemmen, zonnen, slapen, lezen, je kent het wel. Rond een uur of vijf begon het helemaal dicht te trekken en donkere wolken verschenen uit de bergen. Het begon toch te hozen! Ik vond het eiland al zo groen, het schijnt dus elke dag een uurtje keihard te regenen en daarna is het weer super mooi. Mooie tijd dus om terug te gaan. Het hele opmaakritueel van twee dames later, ja dat duurt wel even, gingen we wat eten. Een heerlijke pizza bij een goede Italiaan. Vervolgens verder de uitgaansstraat ingelopen, wat een belevenis. Er zijn ons tientallen pingpongshows, gogoshows, sigaretten, tuktuks, lichtjes en bloemen aangeboden. Nu is aangeboden nog een net woord. Alle producten en flyers werden je zo'n beetje in het gezicht gedrukt. Ko Phuket staat bekend om het sekstoerisme en dat was dan ook volop aanwezig. Thaise meisjes in kleding waarvan je denkt: 'Waarom heb jij je überhaupt aangekleed?' Hoge hakken, dikke make-up, stringetjes ver boven de broekrand, oude blanke mannen en veel travestieten bepalen zo ongeveer het straatbeeld. Wij een bar opgezocht waar het leeftijdsverschil tussen de blanke mannen en de Thaise meisjes wel mee viel en daar genoten van een lekkere cocktail. Het is heel normaal hier allerlei spelletjes te doen dus wij konden natuurlijk niet achterblijven: vier op één rij, spijkers slaan, jackpot, etc. Daarna naar club Seduction geweest (de clubs heten onder andere: Banana, Tiger, Crocodile, Exotica, etc.) en ons uitgeleefd op de dansvloer. Heerlijk in een kort broekje en op slippertjes. Daarna wilden we nog graag naar de Sound, een mooie club waar veel reclame voor was gemaakt vandaag, maar het bezoekersaantal viel nogal tegen: 30 personen! Nou, laat maar.. We hebben ook nog bij het HardRock Café voor de deur gestaan maar dat leek ons toch niet echt naar onze smaak. Uiteindelijk doodmoe in bed gerold.


Donderdag 1 april

Enigszins op tijd uit bed gegaan aangezien we iets langer op het strand wilden liggen dan gister. Eigenlijk hetzelfde liedje: zwemmen, zonnen, slapen, lezen, etc. Voor het begin van de regenbui weer naar onze kamer gegaan. Een kamer in Charlie's Guesthouse, verzorgt door een Thaise familie. Charlie's, ja dat is echt Thais..(not).

In de avond gegeten bij het P.S. Hotel en daarna weer naar ons barretje gegaan. Cocktailtje en een nieuw spel: Jenga! Alle eer aan Mayo, ik geef toe dat ik verloren heb. We hebben daar drie jongens uit Luxemburg leren kennen. Louis, een klein ventje, deed mij heel erg denken aan Hobbit Frodo van The lord of the rings. Ze hebben ons club Hollywood laten zien, erg leuk maar veel openbare prostitutie. Die drie Luxemburgers werden steeds aangehangen door schaars geklede meisjes. Het woord Breezersletjes heeft hier een totaal andere betekenis gekregen: Breezerhoertjes! Die meisjes bestelden namelijk aan het begin van de avond maar 1 drankje: een Breezer. Ze vroegen dan mannen om een drankje voor ze te kopen en hadden ze aan het einde van de avond/nacht nog steeds niet beet dan gingen ze wat meer hun best doen voor de mannen: ‘sexy' dansen met ingebouwde seksstandjes. Marjolein en ik waren dus wel veilig vanavond voor mannelijke versierpogingen, we werden er zowat uitgekeken! Maar niettemin hebben we ons erg vermaakt!

Vrijdag 2 april

Enigszins uitgeslapen al leek het daar volgens ons gevoel helemaal niet naar! Ontbeten en daarna werden we al opgehaald door een busje om ons naar de boot te brengen. Vandaag gaan we naar Ko Phi Phi! Binnen in de boot was geen stoel meer vrij dus toen zijn we heel noodgedwongen op het dak gaan zitten. Bikini aan, insmeren en bakken maar! De 1,5 uur durende bootreis kwam eerst langs een paar kleine eilandjes en daarna gingen we de volle zee op. Het water werd steeds helderder en je zag de vissen zwemmen. Bij aankomst weer een kamer gevonden. Miss Lee van het Ban Thai Guesthouse had aardig wat regels opgesteld en de kamer op zich was ook weer een hele belevenis: een badkamer van 1 bij 1 m2 waar het toilet stond, de douche hing, een spiegel hing en de wasbak was. Bovendien hadden we geen water tussen 11 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends, hing er een rioollucht en was het bloedheet. Nouja, we slapen er alleen maar. Daarna hebben we een rondje over het eiland gemaakt, het heldere water en het witte zand bewonderd. In de avond bij de Mexicaan heerlijke Faijtas gegeten en vervolgens het strand op gegaan voor de nodige strandfeestjes. Op de blote voeten dansen op het strand en in het water, nog steeds geweldig! Drankjes gaan niet per glas, maar per bucket. Dit is een klein emmertje vol met gemixte drank en een aantal rietjes. Het alcohol werd je werkelijk cadeau gedaan want het was ook nog eens 2 halen 1 betalen! Hier werden ook overal klanten gelokt met vuurshows al waren deze van vandaag niet zo indrukwekkend als op Ko Samet. De avond was weer top!

Zaterdag 3 april

Voor de verandering: een luie stranddag! Het zonnetje was erg sterk dus veel gezwommen en in de schaduw van de parasol gezeten. In de middag een hamburger en ananasshake besteld. Het dagelijkse buitje zat er ook weer aan te komen, licht grijze wolken verschenen weer vanuit de bergen. Het was nog niet erg bedreigend dus iedereen lag nog lekker op zijn bedje. Op een gegeven moment begon de Kajakverkoper te roepen: 'People, rain!' En er kwam werkelijk een gordijn van regen de berg afdrijven, binnen no-time begon het toch te hozen! Marjolein en ik zijn het water in gerent, lekker zwemmen in de regen. Het buitje duurde iets langer dan verwacht dus toen zijn we alvast naar onze stinkkamer gegaan om ons weer voor te bereiden op de avond. Eerst een pizzaatje gegeten en daarna naar een ander strand geweest voor een hele goede vuurshow. Deze was beduidend beter dan die van gister, techniek en show waren geweldig! Ter afsluiting weer op het strand gedanst!

Zondag 4 april JARIG!!

Jeej! Mijn verjaardag! En wat voor één! Eerst ontbeten met Tompoezen en zijn we op tijd vertrokken voor een snorkel en sightseeing tour om Ko Phi Phi en de nabij liggende eilandjes. Ko Phi Phi zelf bestaat namelijk uit twee delen: Phi Phi Don en Phi Phi Ley. Het tweede eiland is onbewoond en dus nog mooier dan het eerste. Onze eerste stop was net uit de kust van Phi Phi Ley, een stukje met veel rotsen en dus ook veel vis! Het zicht was super door het heldere water: zee-egels, Dora's, Nemo's, en heel veel vissen in allerlei kleuren van de regenboog! Heel erg mooi! Daarna geluncht op Bamboo Island, wat een plaatje! Vervolgens Monkey Beach aangedaan, hier leven aapjes in het ‘wild'. Zodra een nieuwe boot met toeristen aankwam wisten de aapjes niet hoe snel ze op het strand moesten zijn voor de nodige traktaties. Zelfs Oreo koekjes gingen in de mond. Het witte zand was geen zand meer maar heel fijn gemalen stof, zo zacht! In de volgende baai was er weer snorkelgelegenheid. Op een gegeven moment zag ik allemaal vissen naar 1 punt zwemmen, ik er achteraan. Wat bleek, iemand was aan boord van onze longtail boat overgebleven lunch aan de vissen aan het voeren. Ik dreef er tussenin en zag zoveel vissen om mij heen zwemmen! De laatste stop was Maya Bai, het strand waar The Beach is opgenomen met Leonardo DiCaprio. Weer erg mooi natuurlijk. Op zee hebben we de zonsondergang bewonderd en toen waren we al weer snel terug bij de haven.

's Avonds weer genoten van diner, vuurshow en feest op het strand. Onze laatste dag op het eiland moest natuurlijk goed afgesloten worden.

Maandag 5 april

Op tijd opgestaan en ontbeten om vervolgens richting de haven van Ko Phi Phi te vertrekken. We waren goed op tijd zodat we binnen twee zitplaatsen zouden hebben, we waren namelijk erg moe en wilden graag gebruik maken van de 1,5 uur durende bootreis terug naar Phuket om te slapen. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen een mum van tijd waren we weer op Ko Phuket en werden we opgehaald door een minibusje om ons terug te brengen naar Charlie's Guesthouse aan Patong Beach. Wat was deze kamer toch een paradijs: een grote, schone, niet stinkende badkamer en airco! 's Avonds natuurlijk weer naar ons stamkroegje geweest en op het strand op een hele mooie manier afscheid genomen van onze tijd op Ko Phuket en in Thailand. Marjolein en ik hebben zo'n grote lampion opgelaten met een kaarsje eronder. We mochten een wens doen en zagen onze lampion heel hoog opstijgen.. wat dramatisch.. Nadat het kaarsje was gedoofd kwam de lampion weer naar beneden en viel in de zee..! Jammer maar evengoed een mooi moment.

Dinsdag 6 april

Iets uitgeslapen, ontbeten en daarna met de taxi naar het vliegveld gereden. Ingecheckt met iets overgewicht en wat winkeltjes bekeken. De vlucht zelf ging prima, een krijsend kamperkindje verstoorde echter de rust. Een aantal uur later waren we terug in Sita Villa en was het tijd voor ons laatste gezamenlijke diner in Pathumtani. Marjolein vertrekt morgenochtend dus die was druk bezig met inpakken, waarschijnlijk nog steeds overgewicht ondanks alle spullen die mijn ouders al hadden meegenomen en een aantal dingen die ik nog mee zou nemen. Succes! Uiteindelijk uitgeteld in bed beland.

Woensdag 7 april

's Ochtends vertrok Mayo om zeven uur richting vliegveld. Dus ik natuurlijk ook vroeg opgestaan om haar uit te zwaaien. Best een moeilijk moment, heb de afgelopen weken een erg goede vriendin in haar gevonden, lief en ook een beetje leed gedeeld. Meid, ik ga je missen!

De rest van de dag gevuld met opruimen, schoonmaken, koffers inpakken en afscheid nemen. Om acht uur 's avonds werden mijn twee koffers en ik opgehaald. Onderweg naar het vliegveld waren flink wat rode shirten, politie en leger op de been. Het centrum van Bangkok lag al een aantal dagen plat en de situatie verergert, ik denk dat ik op het juiste moment vertrek voordat de hel los barst. Eenmaal op het vliegveld heb ik eerst mijn koffers laten sealen, nu kan er niets meer ingestopt worden. Ingecheckt via de business class balie en dat leverde natuurlijk al weer heel wat vragende blikken op. Prachtig! Voordat ik eenmaal door de paspoortcontrole en de douane heen was, was ik alweer zo'n 45 minuten verder. Wat taxfree winkeltjes bekeken en daarna doorgelopen naar de gate. Voor de lounge was helaas geen tijd meer. Het boarden ging ook voorspoedig en ik zat al snel met een krantje op mijn plaats bij het raam. Om twaalf uur kwamen de stewardessen nog langs met warm eten, ehm nee bedankt!

Donderdag 8 april

Onderweg veel geslapen en dus was het al snel tijd voor het ontbijt: joepie! (niet dus..) Warme ei en rösti maken niet mijn ideale ontbijt om half vijf 's ochtends.. Maar goed, had wel trek gekregen dus de yoghurt, het fruit en het broodje gingen er met een kopje thee en een glaasje jus prima in. Daarna begonnen we al aan de landing en kwam het moment van thuiskomen erg dichtbij! De landing was bijna gevoelloos en mijn koffers waren bijna als eersten op de band. De deur door naar de ontvangsthal: en daar stonden mijn lieve schat, mama, Frank en opa & oma Dekker! En dat allemaal om kwart voor zes 's ochtends! Allemaal tranen in de ogen en blij dat ik terug was, heel mooi! Opa & oma gingen weer naar huis, Frank naar het werk en gingen mama, Steef en ik naar de Heemlaan om de koffers thuis te brengen en een kopje thee te drinken. Het huis was van buiten en binnen helemaal versierd met slingers en ballonnen, erg leuk! Mam vertrok daarna naar het werk en de rest laat weinig te beschrijven over...

's Avonds overheerlijke andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal gegeten! Heel erg lekker maar zwaar! Ben natuurlijk twee keer per dag rijst gewend met wat kip of garnalen. Erg licht dus, dan is de Hollandse pot wel andere kost! Daarna was ik zo kapot dat ik lekker op tijd in bed lag.

Vrijdag 9 april

Gister had ik te horen gekregen dat er vanavond een feestje was georganiseerd om mijn thuiskomst en verjaardag plus Frank zijn verjaardag te vieren. Het was heel erg leuk om iedereen weer te zien en vooral om iedereen samen te zien. Het betekende erg veel voor mij dat de persoonlijke belangen even opzij waren gezet voor een gemeenschappelijk belang. Toppie!

Aan het einde van mijn verslag gekomen wil ik jullie graag bedanken voor alle lieve mailtjes en reacties die ik heb mogen ontvangen gedurende mijn Thaise avontuur. Een berichtje van het thuisfront deed mij steeds erg goed. De ervaring was geweldig, zal ik altijd bij mij dragen. Thailand, land van tegenstellingen, ik kom terug!

Heel veel liefs en tot gauw! -xxx-

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!