Kelly op Grand Tour in Thailand!!

Relax, take it easy!

Hallo!

De afgelopen week was alweer de laatste van mijn vijf praktijkweken bij het Amari. De tijd is ook hier werkelijk omgevlogen. Maar eerst een weekendje uitgerust op Ko Sichang. Vanaf het begin heb ik al zoveel gedaan en beleeft, de wekker ging altijd vroeg. Marjolein en ik vonden het hoog tijd om eens een weekend helemaal niks te doen. En dat hebben we zeker gedaan! Hieronder het verslag. De foto's moet ik nog steeds updaten, schiet er de laatste tijd iets bij in. De weblog van Marjolein is iets recenter met zowel verhalen als foto's. Maarja, die heeft ook iets meer tijd dan ik, haha.

Zaterdag 13 maart

Vanmorgen weer belachelijk vroeg opgestaan (mijn laatste uitslaapdag was vier weken geleden) om vervolgens met Marjolein per taxi en skytrain de bus te bereiken richting Si Racha. Vanaf hier gaat de boot naar Ko Sichang. De bus was weer ‘geweldig' met luide Thaise muziek, veel tussenstops, een slakkengang en redelijke vering. Ik was echter zo moe dat ik door alles heen geslapen heb! De boot naar het eiland was bomvol en we wilden eigenlijk graag op het dek zitten. Mijn intuïtie gebood mij binnen te gaan zitten en dat was achteraf ook het beste, de golven waren vrij hoog en gingen met gemak over het dek heen. Hadden wij dus kletsnat geweest.. Eenmaal aangemeerd een soort TukTuk (verlengde motor met karretje) naar het ‘resort' genomen. Vanwege de vakantie waren de prijzen iets hoger dan normaal. Voor 700 Baht hadden wij de slechtste en tevens duurste verblijfplaats (prijs per persoon) tot nu toe. Een opsomming van ons pretpakket:

  • Een doe-het-zelf-toilet zonder toiletpapier. Je moest doorspoelen door middel van een bakje te vullen met water om op zo'n manier je boodschap weg te spoelen.
  • Een koude douche (vinden de Thai fijn maar wij niet)
  • Een instant zwembad (het putje in de douche liep niet goed door)
  • Een kunstzinnige muur (totaal niet afgewerkt door de aannemer, zie foto)
  • Prachtige elektriciteitskabels door de kamer (zie foto)
  • Sierpijpen (twee pijpen van buiten door de muur zonder enig doel, zie foto)
  • Designvoegen (blauw?)
  • Onzichtbare handdoeken
  • Goed slot (zie foto)
  • Mooi boomzicht (en dat terwijl we aan het strand zaten, wij hadden natuurlijk uitzicht op die paar bomen die er stonden)
  • Twee huisdieren: een gekko (waar vindt je ze niet?) en een dode kakkerlak
  • Maar bovenal: een uitstekende falang-service (NOT)!!

Één van de foto's geeft een goede weergave van ons algehele oordeel.

Daarna snel de 30 meter naar het strand gelopen en neergeploft om vervolgens te eten, te zonnen, te lezen, te slapen/luieren en te zwemmen. Deze laatste activiteiten vaak herhaalt :P Mooi strandje met rotsen aan beide kanten en helder blauw water. Aan het einde van de middag zijn we naar het uiteinde van de baai gelopen om de zonsondergang te bekijken. In plaats van dat ze een mooi pad hadden aangelegd naar een uitzichtpunt, lagen er allemaal rotsen met dichte begroeiing die wij op onze slippertjes moesten beklimmen. Uiteindelijk was het zeker de moeite waard, erg mooi!
In de avond in een leuk restaurantje gegeten. Om bij het restaurant te komen was al heel wat aangezien Thai nooit naar een restaurant gaan: veel te duur! Heerlijk gegeten en daarna enigszins op tijd naar bed gegaan want op het hele eiland is geen ‘centrum' te bekennen! Ko Sichang is namelijk geen toeristisch eiland, alleen geliefd bij Thai.

Zondag 14 maart

Vandaag een beetje uitgeslapen. Mijn laatste uitslaapdag was alweer een tijdje geleden. Werd dan ook om 7 uur wakker. Daarna omgedraaid maar toch weer verschillende keren wakker geworden. Mijn biologische wekker stond dus niet echt op uitslapen.. Vandaag geen ene moer gedaan: het rijtje strandactiviteiten van gister herhaald tot een uur of vier en daarna weer richting Bangkok vertrokken. De boot terug zat weer afgeladen en in het begin zaten er een aantal falang op het dek met een houding van ‘wij hebben de beste plek'. Lekker laten zitten. Toen de boot eenmaal ging varen waren zij snel genoeg afgedropen (letterlijk & figuurlijk) naar een drogere plaats. Gegeten en vervolgens met de bus naar Bangkok. Op een gegeven moment stonden we wel erg lang stil langs te weg, dit was geen normale halte. De motor ging uit en ook de airco stopte ermee. De bus had pech! Wij met z'n allen eruit en langs de snelweg zitten wachten op de volgende. Marjolein en ik allebei met een boek op de grond was natuurlijk weer een sensatie. Als wij 50 Baht per foto ontvangen die gedurende ons verblijf hier gemaakt zijn, waren we steenrijk geweest. Afijn, de volgende bus kwam al redelijk snel langs maar deze zat al bomvol. Voor ons werden speciale plaatsen gecreëerd: krukjes in het gangpad! Dat was wel weer een beleving. Ondanks de vertraging waren we aardig op tijd thuis en ben ik het bed in gedoken: de laatste praktijkweek morgen!

Maandag 15 maart

Deze week is mijn laatste praktijkweek, het aftellen is begonnen! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en veel geleerd maar ben toch ook wel blij als het weer voorbij is. Het vroege opstaan, de lange werkdagen (9,5 uur) en het enige gezelschap van Tanja gaan mij nu toch wel tegenstaan. Word dus een feestje vrijdag!
Vandaag zelf was niet bijster interessant. Na praktijk wat gegeten, wat huiswerk gedaan en vervolgens gaan slapen. Saai dus eigenlijk :P

Dinsdag 16 maart

Vandaag na praktijk met Marjolein naar Future Park geweest. Is een groot winkelcentrum buiten Bangkok met opvallend veel juweliers. Ook handig: allemaal naast elkaar. Daar gegeten bij de Pizza Company (Marjolein ook weer blij) en vervolgens winkeltjes bekeken. We hebben allebei een erg mooie tas gekocht om onze fashionaankopenlijst nog iets langer te maken. Bij een grote supermarkt hebben wat tijd besteed aan het vinden van de juiste deodorant, muggenspray, bodylotion, make-up remover etc. aangezien alles bijna whithening is. Ja zelfs de deodorant! De dag afgesloten met een ijsje.

Woensdag 17 maart

De F&B manager heeft mij deze week wel een leuke taak toegewezen. Hij vindt dat ik uit een grote wereld kom en veel ervaring heb in tegenstelling tot iedereen in het hotel die hier bijna allemaal al minimaal 10 jaar werken en dus weinig anders kennen. Hij wil graag het restaurant verbeteren en heeft mij gevraagd een aantal checklists op te stellen waaraan ze een beginpunt hebben. Eindelijk wat te doen en ook nog enige verantwoordelijkheid. Ik kreeg een computer toegewezen en daar heb ik even goed gebruik van gemaakt: telegraaf gelezen, email verwerkt, etc. En natuurlijk de checklist, daar ging het uiteindelijk om. 's Avonds gegeten en op tijd naar bed gegaan aangezien ik de vorige nachten niet veel slaap heb gekregen.

Donderdag 18 maart

Vandaag uit praktijk hebben we een paar doe-het-zelf-tompoezen gemaakt! Een erg creatieve bedoening aangezien wij hier niet echt keukenspullen hebben. Maar het resultaat was heerlijk!

Vrijdag 19 maart

De laatste praktijkdag!! Om dit te vieren heb ik in de middag stroopwafels getrakteerd die mijn moeder en Frank voor mij hadden meegenomen uit Nederland. De ene helft vond het geweldig en wilde meer, de andere helft was wat huiverig en zag ik het soms in de prullenbak moffelen. Als je hen iets aanbied krijg je meteen van alles terug: chocolade, zuurtjes, etc. De F&B manager liet meteen thee aanrukken omdat stroopwafels natuurlijk bij de thee gegeten worden. De restaurantmanager bood daarna een heerlijk ijsje aan: aardbeienijs met slagroom. Vervolgens Vroeg de F&B manager of ik weleens sticky rice met mango gegeten had. Waarop ik met nee antwoordde dus toen kreeg ik ook nog mango met sticky rice. Heerlijk! Tegen half vijf kwam de assistent General Manager nog even langs en bood pizza aan. En als afsluiter had ik nog een lekkere mango. Een top laatste dag dus!

's Avonds zijn Marjolein en ik het Thaise kappersavontuur aangegaan. Ik werd geknipt door een Thaise cowboy met lang haar in een staart en zwart slangenleren cowboylaarzen. Alleen de punten zijn gedaan de rest is niet aangeraakt. Vond het allang best, als het de komende twee weken nog maar een beetje goed zit. Thuis mag de vaste kapper het weer opknappen. Beide gingen we daarna snel naar huis om het te stylen zoals we zelf graag wilden. Mijn haar was namelijk helemaal plat gemaakt en Marjolein was een stekelvarken geworden! Nadat alles uiteindelijk in de plooi zat zijn we met een groep uitgegaan naar Virgin Club. Klinkt niet zoals het lijkt hoor, zag er erg mooi uit maar viel iets tegen. Nadat ik 's nachts thuiskwam heb ik nog even met Steef op Skype gezeten aangezien de verbinding erg goed was (gek hè om vier uur s' nachts).

Zaterdag 20 maart

Vandaag wat uitgeslapen, ontbeten met tompoezen en een luie dag gehouden aan het zwembad. We waren eigenlijk van plan Bangkok in te gaan maar dit ging niet door omdat al het openbaar vervoer plat zou worden gelegd door de overheid. De Rode Hemden hadden namelijk weer een nieuwe actie gepland dit weekend (dankjewel..).

In de avond hebben Marjolein en ik vliegtickets naar Chiang Rai geboekt. Hier gaan wij van 24 t/m 28 maart heen. Dit is het uiterste noorden van Thailand. Schijnt heel erg mooi te zijn: jungle, bergen en rijstvelden. Hier kan Marjolein ook haar visa run doen, aangezien zij naar het buitenland MOET om haar visum te verlengen. De school heeft haar namelijk het verkeerde visum aangeraden..

Zondag 21 maart

Weer een luierdagje gehouden aangezien we nog steeds Bangkok niet in konden. In de ochtend ook tickets naar Phuket geboekt, een toeristische badplaats in het zuiden. Vanuit daar willen we ook naar Ko Phi Phi, een super mooi bounty eilandje met super wit zand en een fel blauwe zee. Zo zien we het noorden EN het zuiden. Dit gaat gebeuren van 30 maart tot 6 april. De volgende dag vliegt Marjolein naar Bali en ik naar Nederland. Komen een aantal volle maar zeker leuke weken aan dus!

In de middag zijn Marjolein en ik naar een Spa geweest en hebben we een Hot Stone massage gekregen: echt heerlijk! Anderhalf uur genoten.

In de avond ben ik slachtoffer geweest van Marjolein, zij moest namelijk haar Thaise massage oefenen voor haar toets morgen. Familie van Marjolein: zo'n massage wil je niet hoor! Is niet echt ontspannend..

Zo teruglezend is ook dit verslag weer een aardig verhaal geworden.
Ik zou zeggen geniet van het lekkere lenteweer, heb al van een aantal mensen gehoord dat ze lekker in de tuin hebben gezeten!

Liefs en- xxx- van mij!

Reacties

Reacties

opa v D.

hallo kel,leuk om weer wat van je tehoren.ik begrijp dat het een erg vermoeiende studie is vooral in de weekeinden de tranen schieten mij in de ogen,het is maar goed dat het niet zo lang meer is je zou oververmoeid raken,toch blij als ik je weer helhuids terug zie,ook de groeten aan je kamere genote,doei.

paps

je bent weer vreselijk druk geweest, he.
Fijn dat je de overige tijd kan gebruiken om nog wat rond te reizen. Het zal er vast erg mooi zijn. Heerlijk om onder de palmbomen naar een hemels blauwe zee te kijken. Veel plezier en gebruik je jullie ogen en oren goed. x x x

Marjolein

Hahaha.... Nou ik heb dus werkelijkwaar finaal in een deuk gelegen hier! Alles komt weer boven van wat we hebben meegemaakt, wat een belevenissen allemaal! En wat heb ik een doodsangsten uitgestaan bij de kapper! Haha... We gaan er nog twee-drie heerlijke weken van maken! En dan moet ik je missen, dat wil ik niet! Ouders van Kelly, ik ga haar ontvoeren in mijn koffer, past vast wel...haha...

chantal

Ik heb net even je geweldige foto's bekeken. Dat zwarte jurkje staat je echt super mooi!!

Mama

Ik denk idd dat Kelly wel in jouw koffer past, Marjolein. In Thailand wordt je nu niet direct dik van het eten; ik kijk ernaar uit om haar weer een beetje "vet" te mesten. En anders schakel ik gewoon oma Dekker in! Veel plezier nog samen in deze laatste weekjes, wel oppassen samen. XX- mama

Marjan

Kelly is goed aangekomen in Changrai (noorden van Thailand). Vliegreis duurde 1 uur en 5 minuten, mooi uitzicht. Ze hebben een prima kamer met airco en zwembad voor 300 Baht. Koopje weer; ze hebben vast afgedongen. Vooral Marjolein is daar heel goed in! Alles oke met de meiden.

opa en oma Mak

Hoe bevalt de vakantie.Niet meer zo vroeg opstaan maar wel laat naar bed gaan? We zijn benieuwd naar je volgende verslag want dat gaat dan alleen maar over leuke dingen of ga je nog en dagje meewerken op de rijstvelden.Ik heb daar een tv uitzending van gezien,kan je beter niet doen.Leef je al een beetje in gedachten naar je terugreis?Geniet nog maar even,niet aan denken.Wij hebben het idee dat Stef al op de uitkjk staat,arme ziel,die heeft je al zolang gemist.Wil je aan Marjolijn vragen of wij haar r eisverslagen over Bali mogen jezen.
De uitnodiging voor ons 60 jarig huwelijk ligt al op je te wachten,keurig verzorgt door de kids.Verder geen nieuws,veel liefs,tot de volgende mail.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!