Kelly op Grand Tour in Thailand!!

Kanchanaburi en bezoek mama & Frank! Deel 1

Hoi Hoi!!

Het is alweer de hoogste tijd voor een update! Is er een beetje bij ingezakt de laatste tijd. Betekend in ieder geval dat ik het vrij druk heb. Heb alweer veel meegemaakt en mijn ouders zijn natuurlijk geweest!! Was toppie

Laughing

Ik zit al op zes weken, nog drie en een half te gaan. Het gaat zo snel!

Hier weer een kort verslag per dag. Met de foto's loop ik wat achter maar probeer deze zo snel mogelijk online te krijgen.

Donderdag 25 februari

Na het werk wat gegeten en daarna wezen bowlen in het Major Bowling Centre. 26 Banen op een rij! De schoenen kwamen uit een automaat vallen als je er een munt inwierp en stonden erg charmant onder mijn rok. Niet aangedacht dat met bowlen een rok niet zo handig is, haha. De banen waren erg glad en de ballen fluorescerend, discobowlen! Mijn prestatie was niet top maar heb wel lol gehad, hoe sommigen gooiden leek wel alsof ze aan het jeu de boulen waren. Te laat thuis natuurlijk want de wekker gaat morgen weer erg vroeg.

Vrijdag 26 februari

Laatste praktijkdag! In de avond het weekend gepland en enigszins op tijd naar bed gegaan.

Heb deze week toch weer een aantal grappige Engelse zinnen gehoord:
- Are you homeless (moet zijn: home sick)? (Heb je heimwee?)
- Are you tried (moet zijn: tiered)? (Ben je moe?)
- You can take your glasses (a glass/cup) with you to work to drink. (Je kunt een glas of beker meenemen naar werk om uit te drinken.)

Zaterdag 27 februari

Vandaag met z'n vieren (Marjolein, Ilze & Anete) naar Kanchanaburi vertrokken. Een tweede klas bus, nooit meer!! Er zat geen enkele vering in die bus dus met de minste geringste bobbel ging die hele bus op en neer. En in de Thaise wegen zitten aardig wat gaten en kuilen! Er zat geen gang in en stopte ook nog overal dus de heenreis was werkelijk toppie.. Daarna een hotelkamer geboekt aan de Rivier Khwae Yai. Een geweldig uitzicht want wij hadden de kamer boven op een bergje en voor ons dreven verschillende bamboehutten. In de middag naar de Spoorbrug over de Khwae Yai rivier geweest. Deze brug is natuurlijk bekend geworden door de film The Bridge on the River Kwai en is onderdeel van de Thailand-Birma spoorlijn. De bouw van deze spoorlijn heeft 200.000 doden gekost, zowel Aziatische dwangarbeiders als geallieerde krijgsgevangenen.

's Avonds wilden we naar de avondmarkt om te eten en te winkelen. Een taxi konden we niet krijgen dus hebben we onze meest onschuldige gezichten opgezet en zijn we naar de toeristenpolitie gelopen. Daar hebben we dus een gratis rit naar de markt uitgekregen in een politie pick-up truck. Vier meiden in rok achterin de truck waren natuurlijk weer een attractie :P Enigszins op tijd naar bed gegaan want morgen is weer een druk program.

Zondag 28 februari

Een excursie! 's Ochtends opgehaald bij het resort en op weg gegaan naar de 7step waterval in Nationaal Park Erawan. Een waterval van zeven niveaus met helder en koud water. Alle niveaus bekeken en bovenin gezwommen. Alle wateren waren rijkelijk gevuld met dokter Fish. Hele kleine maar ook grote! Die vissen gaan gewoon aan je zuigen! Doodeng! Het geluid van de krekels was oorverdovend en de natuur heel erg mooi. Om het park in te mogen moest je je verpakte eten en drinken laten zien en daar een borg voor betalen, deze kreeg je na afloop weer terug als je alle verpakkingen weer liet zien. Op deze manier zou je dus geen afval achterlaten in het park. Best slim. Daarna geluncht in een lokaal tentje en op weg gegaan naar een olifantenkamp. Daar hebben we een ritje op een olifant gemaakt voor ongeveer een half uurtje. Na ons stond de volgende groep alweer klaar dus erg toeristisch. Hetzelfde rondje, arme olifant. Behalve op het houten zitje mocht je ook op de olifant zelf zitten. Ik heb Marjolein lekker laten gaan, mijn tijd met de olifanten komt nog wel :P (hopelijk iets diervriendelijker). Vervolgens met een bamboevlot over de rivier gedreven (rafting genoemd in de folder), toen kwam mij weer een erg grappige gedachte te boven: raften in Texas (vergeet het ontbijt niet!). Als afsluit nog een ritje gemaakt over bovenstaande spoorlijn. Het landschap bestond vooral uit suikerriet- en bananenplantages.

's Avonds met de eerste klas bus teruggaan, een stuk comfortabeler en sneller.

Maandag 1 maart, dinsdag 2 maart & woensdag 3 maart

Alle drie de dagen hetzelfde liedje: werken, eten, slapen en opnieuw werken, eten, slapen.. Niet echt boeiend dus.

Donderdag 4 maart

Eerst natuurlijk gewerkt en daarna richting Bangkok gegaan voor de film. Avatar draait al vanaf halverwege december in de bioscoop maar trok Marjolein en mij niet zo. Science Fiction is niet echt ons ding maar iedereen was er zo enthousiast over dat wij toch ook gegaan zijn. Meteen maar goed gedaan ook, namelijk in 3D. Eerlijk gezegd: de film was geweldig! Heel erg mooi en evengoed nog een redelijk realistische verhaallijn. We waren er stil van.
Weer te laat in bed natuurlijk maar dat was zeker de moeite waard.

Vrijdag 5 maart

Mijn laatste praktijkdag in Front Office & Reservations! Kreeg mijn eigen kantoor met een eigen bakbeest computer (met internet) en een super lekkere stoel. Dat was best een straf aangezien ik nog erg moe was van de korte nacht.

Vandaag ook de dag dat mijn ouders aankomen! Deze hebben meteen even luxe gedaan door een limo te nemen naar het hotel en veel te grote fooien uit te delen :P. 's Avonds ben ik richting Bangkok gegaan en hebben we met z'n drieën gegeten in een Chinees visrestaurant. Daar zijn we gruwelijk opgelicht! Frank had voor 1400 (!) Baht een gerecht met krab, ter vergelijking: mam en ik hadden allebei een gerecht van 200 Baht. Daarna met de TukTuk naar de Byoki Tower geweest. De chauffeur wilde ons nog een tussenstop bij de pingpongshow aansmeren, maar dit snel afgeslagen. Ben niet echt geïnteresseerd in pingpongballen die uit lichaamsopeningen tevoorschijn komen.. dus..
De bovenste verdieping (84e) van de toren draaide met 360 graden in het rond. Dit gaf een erg mooi uitzicht over Bangkok en omgeving bij nacht. 's Avonds heerlijk gedoucht in het luxe Marriott, eindelijk weer een douche waar ik geheel staand met haren wassen onder kan! Eenmaal in bed was ik direct vertrokken.

Zaterdag 6 maart

Vandaag een vol programma want wilde mama en Frank aardig wat van de stad laten zien. Eerst weer met Skytrain en boot naar het Grand Palace & Wat Phra Kaeo geweest. Deze keer met de toeristenboot in plaats van de super goedkope maar ook super slechte 13 baht boot. De tempel was nog steeds erg mooi natuurlijk. Frank heeft illegale foto's gemaakt van de Smaragden Boeddha want dat kon hij natuurlijk niet laten. In het echt was alles toch een stuk mooier dan de foto's die ze gezien hadden. Daarna Wat Pho aangedaan en een donatie geleverd. Wij hebben nu ook van die muntjes in die 108 koperen ketels gedaan. Vlak voor ons liep alleen een man die ketels weer te legen in een emmer, om deze vervolgens weer door te verkopen. Hele effect weg..
Wat gegeten en daarna me een bootje naar de overkant van de rivier gevaren om Wat Arun te bezoeken. Ook wel Temple of Dawn of Tempel van de Dagenraad genoemd. Deze tempel was versierd met porselein, eigenlijk porseleinen borden en schoteltjes. De trap omhoog was heel erg stijl en Frank had dan ook wat moed nodig om weer naar beneden te gaan.
Eenmaal terug in het hotel waren we allemaal zo bekaf dat we bij het zwembad zijn gaan liggen en Frank en ik vervolgens twee uur hebben liggen slapen. De hitte was erg zwaar, helemaal voor mama en Frank. Een verschil van maar liefst 30 graden! Daarna lekker makkelijk in het hotel gegeten.

Zondag 7 maart

Vandaag gigantisch vroeg opgestaan. We zijn naar de Floating Market in Damnoem Saduak geweest. De taxi vertrok om zes uur vanuit het hotel, dus dat betekende om vijf uur in de taxi naar het hotel vanuit Sita Villa. Marjolein wilde graag mee dus heb ik in Sita Villa geslapen. Anders moest zij namelijk alleen met de taxi naar Bangkok om vijf uur 's ochtends.. Niet zo'n goed idee. Met een bootje zijn we naar de markt gevaren, deze vindt plaats in allerlei kanaaltjes. Vrouwen in ouderwetse kledij verkopen hun waar vanuit hun bootjes. Deze markt wordt alleen nog maar voor toeristen gehouden dus je kunt je wel voorstellen dat er meer toeristen dan kooplui waren. We waren niet op tijd terug want de grote touringcars met dagjestoeristen kwamen al aanrijden. Het was erg interessant om te zien en ik geloof dat de Thai vroeger echt op deze manier geleefd hebben, nu misschien nog in Laos, Vietnam, etc. Maar we voelden ons allemaal onderdeel van een toneelstuk, daarbij zijn we ook Daarna weer teruggegaan en om half elf nog deelgenomen aan het ontbijt. Met de hele dag nog voor ons zijn we op pad gegaan naar de Chatuchak Market (weekend market). Normaal gesproken is het vrij rustig op de weg op zondag maar vandaag was het druk! Zul je net zien dat er vandaag een open dag voor de marine is.. Duurde dus even voordat we onze bestemming bereikt hadden. Heb zelf drie korte broekjes gekocht, Frank een flutbroek voor de olifantentocht en man twee flutshirten. In Bangkok heerlijk ontspannen tijdens een Thaise massage en een pedicuren. Frank werd tot twee keer toe een massage met happy end aangeboden. Reactie Frank: NO, NO, NO! Die heeft dus niet echt ontspannen meer op dat matras gelegen, hihi. Daarna gegeten in de NoodleBar en weer als een blok in slaap gevallen.

Het vervolg van de afgelopen week zal ik later deze week online zetten, het is inmiddels al weer vrij laat geworden. De wekker gaat morgen helaas weer erg vroeg..

Tot snel!

-xxx-

P.s. Joran is trouwens alweer een paar weken verdwenen. Hij heeft z'n restaurant verkocht aan een Amerikaan en heeft geen plannen binnenkort weer terug te komen. Wees dus gerust...

Chantal

Zo, zo wat een verhalen weer!
Pfoe, ik word zo ondertussen wel een beetje jaloers op jou, je doet zo veel leuke dingen!
Nou geniet er nog maar goed van, want de tijd schiet inderdaad alweer op!

Opa en Oma Mak

Hoi Kelly,die grappige engelse zinnen doen mij denken aan de cursus engels op mijn werk.De leraar vond dat ik een geweldige fantasie had,ik heb er nu nog grote moeite mee en dat zal niet beter worden.
Wel knap dat jullie kans zien om je gratis te laten vervoeren door de vreemdelingenpolitie..
Je hebt weer een mooi verslag gemaakt,plezierig om te lezen.Ca zo door.Kus van ons beiden.