Kelly op Grand Tour in Thailand!!

Kelly @ Ko Samet!

Hallo fans! :P Het is alweer even geleden sinds mijn laatste verhaal dus hier weer een update! Zijn jullie al een beetje ontdooit? Ik heb verschillende verzoeken gehad om een beetje zon op te sturen, ik ga mijn best voor jullie doen! De dagen van deze week bestonden voornamelijk uit werken, eten, slapen en weer opnieuw werken, eten, slapen. Het werken in het hotel is een ervaring op zich, maar keek toch ook wel erg uit naar het weekend: Ko Samet! Een paradijselijk eiland met witte stranden en blauwe wateren. Ik vond Hua Hin al heerlijk, dus dit was helemaal top! Hier weer een overzicht van mijn activiteiten. De bijpassende foto’s zal ik deze week proberen te plaatsen. De internetverbinding is momenteel erg slecht dus hoop er het beste van.. Als ik de foto's erop heb gekregen zijn ze natuurlijk weer te vinden op mijnalbum.nl (de link staat in de rechter kolom). Woensdag 17 februari Vergeleken met de studenten in Khao Lak hebben Tanja en ik het erg luxe hier. In Khao Lak zijn de werknemersvertrekken vies, zonder internet & airco en bruinig water uit een emmer, geen stromend water dus.. Daarentegen worden Tanja en ik elke dag door een chauffeur heen en weer gereden, ontbijt staat voor ons klaar, airco, internet en gezelligheid, kortom ideaal dus. Met praktijk heb ik vandaag echter geen f*ck uitgevoerd. Steeds vraag ik: kan ik ergens mee helpen, iets voor je doen? Maar nee, er was geen werk voor mij vandaag. Dus via het internet ideeën opgedaan voor het weekend en de week van het bezoek van mama en Frank. Met olifanten rijden & badderen en met kleine olifantjes spelen!! In de avond een nieuw eettentje geprobeerd hier in de buurt, was erg goed. Donderdag 18 februari Vandaag vanaf het begin goed bezig geweest met kamers vast te zetten voor de groepen van vandaag, de keycards gemaakt en reserveringen in het systeem gezet. Daarna een uitgebreide tour gehad door het hotel, de kamers, faciliteiten, etc. Is natuurlijk wel handig om te weten wat je de gasten te bieden hebt. Ik heb ook weer een etensblunder begaan, want ook mihoen hoort in de soep. ’s Avonds weer naar het gister ontdekte tentje geweest. Er hingen foto’s van heerlijke ijsjes op de muur, doe mij die maar! Nee hoor, van alle heerlijke coupes hadden ze er maar twee. Het is erg moeilijk om hier in de buurt softijs of schepijs te vinden. IJs wordt hier gemaakt van gemalen ijsklontjes met heel veel siroop. Erg waterig dus. Maar op de markt een geweldige ontdekking gedaan: banana pancakes. Een soort van pannenkoek met warme/gesmolten banaan binnenin en zoete siroop eroverheen, heerlijk! Moest het de volgende dag wel ontgelden met twee grote pukkels.. Vrijdag 19 februari 2010 Ook vandaag weer lekker bezig geweest met de kamers vast te zetten voor de groepen, keycards gemaakt en reserveringen in het systeem gezet. Er waren een aantal Nederlandse gasten in het hotel dus dat was natuurlijk wel even leuk. Over het algemeen praat ik de hele dag Engels, in het hotel, met mijn kamergenoot en met de meiden (aantal zijn buitenlands dus praat je ook constant Engels), kon ik eventjes mijn Nederlands weer gebruiken ?. Zaterdag 20 februari De wekker ging vroeg!! Om zes uur waren we op weg naar Ban Phe, vanaf hier vertrekt de boot naar het heerlijke eiland Ko Samet. Een erg mooi eiland met witte stranden (palmen en parasols) en een heldere blauwe zee. En wat denk je: het regent!! Het regent hier in het droge seizoen zelden maar als het dan regent, gaat het hard ook! Alles overstroomde direct. Ik zag de bui dus al hangen (letterlijk & figuurlijk): de hele week moet ik werken en is het stralend mooi weer, ga ik in het weekend naar een eiland en dan regent het!! Toch een trip ondernomen: een tocht om het eiland met een speedboot en snorkelgelegenheid. Je wordt dan toch nat dus wat maakt het uit. Het water was erg helder en het snorkelen was dan ook erg leuk. Anemonen, koraal, zee-egels, visjes in alle soorten en kleuren, top! De avond en nacht op het strand door gebracht. Tegen de avond leggen alle strandtentjes matten op het zand en zetten daar kleine tafeltjes op met allerlei kussens. Kaarsen op alle tafeltjes en lampionnen in de bomen creëren een romantische sfeer. Daarbij nog live lounge muziek en de sterrenhemel boven je, zo mooi! Later begon de DJ muziek te draaien en kwamen een aantal jonge mannen een spectaculaire vuurshow geven. Zij brachten daarna ook het feest op gang met onder andere limbodansen en shotjes uitdelen. Het voelde zo bevrijdend: dansen op je blote voeten op het podium, op het strand en in de zee met alle sterren boven mij. Zondag 21 februari Iets uitgeslapen en daarna het strand opgegaan want de zon was gaan schijnen! Ontbeten op het strand en verder veel gezwommen, gelezen, geluierd en verkleurd (rood). Terug met boot, bus, skytrain en taxi. De terugweg was wat omslachtiger dan de heenreis maar goed, stukje sightseeing. Maandag 22 februari Helaas, weer een week werken. Vandaag echter wel van begin tot eind bezig geweest met keycards en reserveringen. ’s Avonds met z’n tweetjes gegeten want Ilze was ziek, waarschijnlijk gebeten door een beestje op Ko Samet. Een ‘Italiaanse’ ijssalon ontdekt (eindelijk!) en enigszins op tijd naar bed gegaan. Dinsdag 23 februari Ook vandaag weer lekker bezig geweest. De lunch was helaas drie keer niks en dus kwam ik met gierende honger thuis. Eerst gezwommen en daarna meteen door om in onze nieuwe vaste tent wat te eten. Daarna terug naar Sita Villa gegaan want helaas ook hier bestaat huiswerk..! Woensdag 24 februari Eigenlijk precies hetzelfde als de voorgaande dagen. Wordt een erg kort stukje zo dus zal de ruimte een beetje opvullen met uitleg over de Thaise manier van opruimen: niet! Alle bergen afval langs de weg worden gewoon in de fik gestoken. Aangezien 90% van het afval uit plastic bestaat, liggen die hopen dus de hele dag te smeulen en te roken. Ook al zo goed voor het milieu. Tot het volgende verhaal! xxx

Reacties

Reacties

Oma en Opa Mak

Hallo Kelly,
Zo te lezen en te horen heb je het wel naar je zin bij de Thai..Wij hebben het gewoon druk met het lezen van jou verslagen en de verslagen van je twee reisgenoten.
Gisteren nog gekeken naar een documentaire op de TV over Thailand.Daar lieten ze een ander Thailand zien.Dan is er wel een zeer groot contrast tussen de steden en het platte land.Ik ga stoppen,moet eten,morgen verder.Gr.en XXX

Opa en Oma Mak

Hier ben ik weer.Jij schrijft over bergen afval,maar sinds wij het plastic afval gescheiden in moeten leveren verbaast het ons dat de hoeveelheid plastic afval de grootste hoeveelheid is van het totaal.Hoe ,is het met de olifanten safari,zit je al hoog en droog.Ik heb een email naar je ma gestuurd met een foto van een safari maar zo moet het niet dus, pas op.Het verslag van Nienke ook gelezen ,dan bof jij wel met je huisvesting.Goed gekozen.Houden zo en doe je best.Deze week nog een nieuw reisverslag of geen tijd i.v.m.de safari.
We zijn benieuwd en zien er naar uit .
Groetjes en een dikke kus

opa v d.

ik kan je fotos niet vinden kel. maar misschien zit ik weer te knoeien en ab komt ook al niet,hij heeft een dagje in het ziekenhuis gelegen van daar.pa en ma vonden het maar niets daar denk ik (voor jou).ik hoor het noch wel,groeten van hier ,het heeft trouwens weer gesneeuwd.opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!